Jak dbać o odporność u dziecka?

Wcale nie jest tak, że dziecko musi zapadać jesienią i zimą na przeziębienia. Z powodzeniem można go od tego uchronić, trzeba tylko zastosować się do poniższych rad.
Najlepsza dieta
Właściwie skomponowany jadłospis to potężna siła w walce z chorobotwórczymi drobnoustrojami. W starciu ze zdrowymi pokarmami wirusy i bakterie staną się bezsilne!
Pamiętaj, że twoje dziecko powinno codziennie jeść 3 porcje warzyw i 2 owoców. To najlepsze źródła witaminy C, bardzo cennej, bo pobudzającej układ odpornościowy do pracy. Ponieważ jednak organizm nie potrafi jej gromadzić, trzeba mu ją stale dostarczać. Dlatego to tak istotne, by dziecko regularnie jadło owoce i warzywa.
Ważną grupą pokarmów są też naturalne przekąski ? migdały, orzechy, pestki słonecznika, suszone owoce. Zawierają cynk, niezbędny do tego, by układ odpornościowy dobrze pracował i radził sobie z zarazkami.
Na talerzu dziecka powinny także codziennie gościć jogurty naturalne i kefir, zwłaszcza te zawierające probiotyki ? pożyteczne bakterie, które nie pozwalają panoszyć się w organizmie szkodliwym drobnoustrojom.
Ruch ? na zdrowie!

Lekarze są zgodni co do tego, że nic nie zastąpi gimnastyki na świeżym powietrzu. Powinnaś codziennie wychodzić z dzieckiem na spacer (nawet jeśli jest brzydka pogoda). To świetny sposób na zahartowanie młodego organizmu. Ale pamiętaj o odpowiednim ubraniu malucha ? nie powinien zmarznąć ani się spocić.
Pomocne preparaty
Nawet jeśli dojdzie do rozwoju infekcji i dziecko będzie musiało brać antybiotyk, nie załamuj się! Zapytaj lekarza o preparaty probiotyczne. Pomogą odbudować pożyteczną florę bakteryjną w jelitach i przyspieszą wyzdrowienie.